Nieuw: WebChange Dashboard
Een eigen dashboard voor al je statistieken
Ons doel is om alle gegevens over de bezoekers van je website in een scherm te weer te geven. Ook zit er een uitleg bij elke term waarvan je misschien niet zo goed wat het betekend. Zo kan je sneller inzichten krijgen uit de statistieken van je website.
We hebben deze dashboard zo gebouwd dat je vanaf elk apparaat kan inloggen, ook komen alle statistieken uit Plausible Analytics, een privacygericht analyse dat statistieken en inzichten biedt zonder gebruik te maken van cookies of gebruikersvolging.
Hoe werkt het dashboard?
Unique Visitors / Unieke Bezoekers
Deze aantallen zijn bezoekers die nog niet eerder jouw website hebben bezocht. Het zijn mensen die voor het eerst zijn gekomen naar jouw website. Dit is handig om mensen te onderscheiden, zodat bijvoorbeeld wij, of jij zelf niet wordt meegeteld in het aantal bezoekers.
Total Visits / Totale Bezoekers
Dit is het gecombineerde aantal bezoekers, de nieuwe bezoekers, maar ook de mensen die regelmatig naar jouw website komen. Dit gaat per 'sessie', als een klant bijvoorbeeld 5 pagina's bezoekt, is het nog steeds 1 bezoeker.
Total Pageviews / Totale pagina weergaves
Dit is het aantal hoe vaak alle pagina's gecombineerd zijn weergegeven, zo kan jouw ook zien welke pagina's het meeste aandacht krijgt van jouw bezoekers.
Views per visit / Weergaves per bezoek
Dit aantal is het gemiddelde aantal weergaves van pagina's per bezoek. Dit nummer laat zien of mensen verder willen kijken dan de home-pagina, en of ze geinteresseerd blijven.
Bounce Rate / Bouncepercentage
Een 'Bounce' is als een bezoeker meteen weer van site afgaat, en niet verder kijkt op de website, het doel is om dit nummer zo laag mogelijk te houden. Hoe lager het percentage, hoe meer mensen blijven doorklikken op jouw website.
Visit Duration / Bezoek duur
Dit laat zien hoelang mensen op jouw website blijven, gaan ze meteen weer weg? Of nemen ze wel de tijd om je webiste goed door te kijken.
Top Sources / Beste Bronnen
Hier zie je hoevaak, en waar mensen vandaan komen als ze je website gaan bezoeken. Zo kan je zien of mensen via bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Google, of simpelweg via het intypen van je domeinnaam (direct visits) op je website terecht komen.
Top Pages / Beste pagina's
Hier kan je gemakkelijk zien welke pagina's het meeste bezocht worden, en welke ze het interessants vinden. Hier kan je weer op inspelen op bijvoorbeel Social Media.
Cities / Plaatsen
Hier zie je ongeveer waar mensen vandaan komen, dit zal niet altijd kloppen, omdat het om de locatie gaat dat dat provider meegeeft. Dit kan bijvoorbeeld de dichtsbijzijnde datacenter van de provider zijn.
Devices / Apparaten
Hier kan je snel zien op welk apparaat de website het meest wordt gebruikt, bijvoorbeeld op de laptop, de tablet, of de mobiel.
Filteren
Rechtsboven kan je filteren welke data je wilt zien, bijvoorbeeld van de afgelopen 7 dagen. Ook kan je het vergelijken met de 'compare' functie.
Blijf op de hoogte
Ook kun je in het dashboard ons laatste nieuws zien, zo blijf je op de hoogte over onze laatste diensten. Ook hebben we als doel om de Google posities van de website ook weer te geven binnen de website. Dit zal in een volgende update worden uitgebracht.