Algemene Voorwaarden

Definities

  1. 1. WebChange: WebChange, gevestigd te Amsterdam onder KvK nr. 89135717.
  2. 2. Klant: degene met wie WebChange een overeenkomst is aangegaan.
  3. 3. Partijen: WebChange en klant samen.
  4. 4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 1 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. 1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens WebChange.
  2. 2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. 3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 2 - Aanbiedingen en offertes

  1. 1. Aanbiedingen en offertes van WebChange zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. 2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  3. 3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. 4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 - Aanvaarding

  1. 1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt WebChange zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  2. 2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt WebChange slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Artikel 4 - Prijzen

  1. 1. Alle prijzen die WebChange hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. 2. Alle prijzen die WebChange hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan WebChange te allen tijde wijzigen.
  3. 3. Partijen komen voor een dienstverlening door WebChange een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  4. 4. WebChange is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  5. 5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient WebChange de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  6. 6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  7. 7. WebChange heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  8. 8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal WebChange prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. 9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met WebChange op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

  1. 1. WebChange mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. 2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan.
  3. 3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat WebChange de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  4. 4. WebChange behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 - Gevolgen niet tijdig betalen

  1. 1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is WebChange gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. 2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan WebChange.
  3. 3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. 4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag WebChange zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. 5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van WebChange op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. 6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door WebChange, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan WebChange te betalen.

Artikel 8 - Recht van reclame

  1. 1. Zodra de klant in verzuim is, is WebChange gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. 2. WebChange roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3. 3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan WebChange, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. 4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

Artikel 17 - Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 18 - Retentierecht

  1. 1. WebChange kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van WebChange heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. 2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan WebChange.
  3. 3. WebChange is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Artikel 19 - Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan WebChange te verrekenen met een vordering op WebChange.

Artikel 20 - Eigendomsvoorbehoud

  1. 1. WebChange blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van WebChange op grond van wat voor met WebChange gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. 2. Tot die tijd kan WebChange zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
  3. 3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
  4. 4. Indien WebChange een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft WebChange het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Artikel 22 - Levertijd

  1. 1. De door WebChange opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. 2. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan WebChange door WebChange schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd aan de klant.
  3. 3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij WebChange niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Artikel 23 - Feitelijke levering

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 26 - Verzekering

De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

  1. 1. Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  2. 2. Zaken van WebChange die bij de klant aanwezig zijn
  3. 3. Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

Artikel 26 - Verzekering

De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

  1. 1. Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  2. 2. Zaken van WebChange die bij de klant aanwezig zijn
  3. 3. Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

Artikel 28 - Bewaring

1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant. 2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

Artikel 29 - Montage/Installatie

Hoewel WebChange zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.

Artikel 30 - Garantie

  1. 1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor WebChange enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
  2. 2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  3. 3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  4. 4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.

Artikel 32 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. 1. WebChange voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. 2. WebChange heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. 3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  4. 4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat WebChange tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. 5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat WebChange tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 33 - Informatieverstrekking door de klant

  1. 1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan WebChange.
  2. 2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. 3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert WebChange de betreffende bescheiden.
  4. 4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door WebChange redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 34 - Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. 1. De overeenkomst tussen WebChange en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. 2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
  3. 3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant WebChange schriftelijk in gebreke stellen.

Artikel 37 - Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd

  1. 1. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.
  2. 2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 38 - Intellectueel eigendom

  1. 1. WebChange behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. 2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van WebChange (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Artikel 39 - Geheimhouding

  1. 1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van WebChange ontvangt geheim.
  2. 2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende WebChange waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan WebChange schade kan berokkenen.
  3. 3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt.
  4. 4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. 5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 40 - Boetebeding

  1. 1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
    • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000
    • is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000
  2. 2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  3. 3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  4. 4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van WebChange waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 41 - Vrijwaring

De klant vrijwaart WebChange tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door WebChange geleverde producten en/of diensten.

Artikel 42 - Klachten

  1. 1. De klant dient een door WebChange geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. 2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant WebChange daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. 3. Consumenten dienen WebChange uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. 4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort¬koming, zodat WebChange in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. 5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. 6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat WebChange gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 43 - Ingebrekestelling

  1. 1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan WebChange.
  2. 2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling WebChange ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Artikel 44 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als WebChange een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan WebChange verschuldigd zijn.

Artikel 45 - Aansprakelijkheid WebChange

  1. 1. WebChange is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. 2. Indien WebChange aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. 3. WebChange is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. 4. Indien WebChange aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. 5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Artikel 46 - Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van WebChange vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Artikel 47 - Recht op ontbinding

  1. 1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer WebChange toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. 2. Is de nakoming van de verplichtingen door WebChange niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat WebChange in verzuim is.
  3. 3. WebChange heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien WebChange kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Artikel 48 - Overmacht

  1. 1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van WebChange in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan WebChange kan worden toegerekend in een van de wil van WebChange onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk¬heid niet van WebChange kan worden verlangd.
  2. 2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer¬virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. 3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor WebChange 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat WebChange er weer aan kan voldoen.
  4. 4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. 5. WebChange is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Artikel 49 - Wijziging van de overeenkomst

  1. 1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  2. 2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.

Artikel 50 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. 1. WebChange is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. 2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. 3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal WebChange zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. 4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Artikel 51 - Overgang van rechten

  1. 1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van WebChange.
  2. 2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 52 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. 1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. 2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat WebChange bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. 1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. 2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar WebChange is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 23 juli 2023.